måndag 12 september 2011

Veckan som gick

Jag måste ju berätta om baddräktspremiären som utlovat. Som uppvärmning promenerade jag till Vikenbadet i Furulund och mötte upp min lillasyster. Jag var inställd på att köpa ett klippkort för 10 gånger men den snälla tjejen i kassan erbjöd mig att testa gratis en gång först för att se vad jag tyckte. Bra bemötande tyckte jag! 


Väl inne hade jag bestämt mig för att i alla fall simma 40x25 m, alltså 1 km, men jag simmade 10 längder till av bara farten. En bra början tyckte jag. Och så skönt det var. Och vilken träningsvärk jag hade dagen efter. Kändes lite som när man åkt skidor; Inte visste jag att jag hade muskler här?!

Helgen tillbringades i Blekinges djupaste skogar. Jag tog med föräldrarna upp till Niclas familj för att plocka lite svamp. Det blev 26 kg kantareller och en del rödvin på det. Man måste ju ha någon belöning för att orka rensa svamp i 3 timmar. Så löprundan igår ställdes in pga bristande intresse. Till mitt försvar tillbringade jag större delen av lördagen med att klättra omkring i mossan. Men denna veckan blir det mindre svampplockning och mer träning.









































Det var inte otrevligt att klättra omkring i mossan. Det var alldeles....alldeles....underbart.








































Trixie vaktar kantarellerna när vi tar kaffepaus.







































Belöningen efter 4 timmars plockande var 3 timmars rensande. Tur att det fanns förfriskningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar