måndag 15 augusti 2011

Kräftor, kantareller och nästan 5km.

Förra veckan var ur tränings-synpunkt sjukt dålig. En kombination av dåligt väder, en lägenhetsvisning och att jag tyckte att det var mysigare att gå på bio med lillasyster gjorde att kvällarna efter jobbet gick åt till annat. Typiskt mig. 
Men när jag i fredags packade väskan för en helg hos "svärföräldrarna" i Blekinge, åkte träningskläderna med trots allt. Så jag kom i alla fall i väg en runda i lördags och med tanke på att jag precis innan promenerat runt i skogen i tre timmar och plockat kantareller är jag ändå ganska nöjd med resultatet. Både joggingrundan och mängden svamp vi hittade!

Den här veckan har jag tänkt mig att komma ut och springa 3 gånger och förhoppningsvis också hinna med att styrketräna en dag. Håll tummarna!


Utsikt i från Lottas och Pelles hus i Grönadal. 




Ungefär en femtedel av kantarellerna vi hittade.



Lördagens runda. Nästan 5 km!


2 kommentarer: